Якщо ви вже визначилися, навіщо вам потрібен сайт і які функції він повинен виконувати,
пора переходити до наступного етапу – вибору виконавця на розробку сайту.
Це досить складний етап, від якого багато в чому залежить успішність всього проекту.
Зараз розробкою сайтів займається велика кількість web-студій і приватних осіб –
фрілансерів. Кому з них віддати перевагу?
Якщо ви будете розробляти сайт «з нуля», то радимо вам шукати виконавців серед web-студій, а не серед фрілансерів-одинаків. Час, коли розробкою сайтів міг займатися одна людина під назвою «web-майстер», вже давно минув. Щоб створити сайт на сучасному рівні, необхідний комплексний підхід. Одна людина не може бути одночасно хорошим дизайнером, програмістом і оптимізатором.
І, довіряючи розробку сайту такого «майстра на всі руки», ви ризикуєте отримати неякісний продукт, від якого, помучившись з ним якийсь час, вам доведеться рано чи пізно відмовитися.
Отже, ми визначилися – вибираємо виконавців серед web-студій.
Які кроки потрібно зробити для того, щоб знайти потрібну вам студію?
Крок перший – оцінка портфоліо студії.
Знаходимо в інтернет сайти web-студій за ключовою фразою:
«розробка сайтів» + назва вашого міста.
Шукаємо на цих сайтах розділ з назвою «портфоліо» - це список робіт, вже виконаних даною фірмою.
Чим більша робіт в портфоліо, тим досвідченіший і надійніше фірма.
Уважно вивчаємо сайти, розроблені цією студією.
Є серед них сайти, схожі по функціональності на ваш майбутній сайт?
Якщо вас цікавить створення інтернет-магазину, то з усього портфоліо ми звертаємо увагу насамперед на сайти з інтернет-магазинами. Бажано, щоб і товари цих інтернет-магазинів були за тематикою схожі з вашими товарами.
Чи подобається вам дизайн, юзабіліті (зручність для користувачів) цих сайтів?
Web-студії, портфоліо яких на вас не справило належного враження, виключаємо з вашого списку претендентів.
Залишаємо в списку 7-10 фірм, які вам сподобалися і які мають досвід розробки сайтів, що вас цікавить категорії і тематики.
Крок другий - збираємо відгуки про цих студіях. Читаємо відгуки на сайтах студій, шукаємо незалежні відгуки в інтернет. Також можна зателефонувати в ті фірми, для яких дана web-студія розробляла сайт і дізнатися у працівників цих фірм, наскільки їх влаштувало співпраця з цією студією, могли б вони її рекомендувати чи ні.
Виключаємо зі списку студії, відгуки про яких вас не цілком влаштували – залишаємо 5-7 студій.
Наступний, третій крок – з'ясовуємо, на якому движку або CMS (системи управління контентом) роблять сайти вибрані студії, і який з цих движків по функціональності більше підходить для вашої задачі.
Функціональність сайту багато в чому залежить від того, на якому движку буде зроблений сайт. І між декількома двигунами перевагу слід віддати тому движку, в якому є модулі, що виконують цікавлять вас завдання. Таким чином ви зможете заощадити на розробці сайту, так як необхідні вам модулі вже будуть вбудовані в движок сайту.
Для сайту-візитки підійде практично будь-движок. Але якщо у вас сайт буде трохи складніше, ніж сайт-візитка, то до вибору движка варто поставитися серйозно. Бажано, щоб двигун був досить поширеним, так як в цьому випадку, якщо ви захочете з якихось причин змінити розробника, ви зможете легко зробити ці.
Доцільно попросити представників студії продемонструвати вам всі можливості движка, щоб ви змогли оцінити його функціональність і зручність роботи з ним. Наскільки зручно буде вашим співробітникам працювати з даними движком - додавати новини, нові товари в каталог, як швидко вони зможуть освоїти?
Після того, як ви визначитеся з движком, у вас, швидше за все, залишиться у списку лише 2-3 фірми.
І тепер переходимо до четвертого, заключного кроку - вибираємо з цього списку студію, яка може запропонувати найбільш прийнятну для вас ціну.
При такому системному підході до вибору розробника ви зможете знайти виконавця з
з оптимальним співвідношенням за критерієм «ціна-якість» та уникнути помилок, які допускають багато замовників на цьому етапі розробки сайту.
|